8-10.6.2020 год.
Во овој период разгледајте ја и довршете ги непополнетите страни од работната тетратка по математика и потсетете се на изучениот материјал за IV одделение.
1-4.6.2020 год.
План за работа за 1.6.2020 -5.6.2020
Содржини и активности за
работа за четврто одделение
|
|
Наставна содржина
|
|
Наставен предмет:
Математика
|
Час за
консолидација-Повторување
на стекнатите знаења
|
Час за консолидација- Повторување на стекнатите знаења
|
|
Проверка на стекнатите знаења
|
|
Годишен тест
|
|
Според целите на програмата за четврто одделение
ученикот/
учениците
|
- Одговара на прашање за тоа кои податоци треба да се соберат,
организираат, презентираат и интерпретираат во табели, дијаграми, графикони,
табели на честота, пиктограм(симболи кои ни претставуваат 2, 5, 10 или 20
единици) и столбестидијаграми (интервалиозначени во двојки, петки, десетки
или дваесетки).
- Користи листи и табели за систематско решавање на проблеми.
|
- Разбира дека плоштината се мери во квадратни единици, пр: cm2
-Наоѓа плоштина на правоаголни фигури нацртани на
мрежа од квадрати преку броење на квадратите
-Ги разбира секојдневните мерни единици за должина и
ги користи за решавање едноставни проблеми
- Усно го образложува начинот на решавање и размислување
|
|
- Учениците самостојно ги решаваат задачите поставени на
блогот за таа цел.
-Наоѓа стратегии за самостојно
решавање на задачите
-Внимателно размислува и доаѓа
до решението.
|
|
Вовед во активноста
|
Учениците на овие два часа за консолидација имаат за задача
да ги решат наставните листови дадени во прилог.
|
Вежбајте за годишен тест по математика, даден наставен лист
со задачи за подготовка за годишен тест подолу во прилог.
|
|
Учениците самостојно
ги решаваат задачите од годишниот тест
|
|
Меил од наставникот
|
|
IVб одд onlinebutterfly4@gmail.com
|
|
IVв одд
|
26-29.5.2020 год.
План за работа за 26.5.2020 – 29.5.2020
Содржини и активности за
работа за четврто одделение
|
|
Наставен предмет: Математика
|
1.Користи листи и табели
за систематско решавање на проблеми
|
2. Час за
консолидација-Повторување на стекнатите знаења
|
|
3. Час за консолидација-
Повторување на стекнатите знаења
|
|
4. Годишен тест
|
|
Според целите на програмата за четврто одделение
ученикот/
учениците
|
- Одговара на прашање за тоа кои податоци треба да
се соберат, организираат, презентираат и интерпретираат во табели, дијаграми,
графикони, табели на честота, пиктограм(симболи кои ни претставуваат 2, 5, 10
или 20 единици) и столбестидијаграми (интервалиозначени во двојки, петки,
десетки или дваесетки).
- Користилисти и табели за систематскорешавање
напроблеми
|
- Разбира дека плоштината се мери во квадратни единици, пр: cm2
-Наоѓа плоштина на правоаголни
фигури
нацртани
на мрежа од квадрати
преку
броење на квадратите
-Ги разбира секојдневните
мерни
единици за должина и ги
користи за решавање
едноставни
проблеми
- Усно
го
образложува
начинот на решавање и
размислување
|
|
- Разбира дека самостојно ги решаваат задачите
-Наоѓа стратегии за самостојно
решавање на задачите
-Ги разбира секој-дневните мерни единици за должина и ги користи за
решавање едностав-ни проблеми.
|
|
Вовед во активноста
|
За овој час ќе треба да направиме
мало истражување и тоа да го запишеме уредно.
Учениците најнапред треба да ги
одговорат следниве прашања, па да започнат со работа:
- Што е темата?
- Кои прашања сакаме да ги одоговориме?
- Како ќе го дознаеме одговорот на тоа прашање?
т.e. Кои податоци треба
да ги собереме?
- Како ќе ги собереме податоците?
- Како ќе ги претставиме податоците?
- Што треба да запомниме за
претставувањето податоци?
- Штом сме го нашле одговорот, со
кого ќе ги споделиме овие информации?
(Оваа намера за споделување на заклучоците
им дава на учениците чувство на цел.)
Доколку сакате може репер да ви
бидат наставните листови во прилог дадени подолу.
|
Учениците
на овие два часа за консолидација имаат за задача да се потсетат за периметар
и плоштина.
Решете
ги наставните листови дадени во прилог подолу. (Убаво разгледајте и размислете
како ќе ја пресметате плоштината на формите кои ви се дадени-РАЗМИСЛУВАЈ)
|
|
Вежбајте за годишен тест по математика, даден
наставен лист со задачи за подготовка за годишен тест подолу во прилог.
СРЕЌНО!!!
|
|
Меил од наставникот
|
IVa одд
|
IV б одд:
|
|
IV в одд
|
18-22.5.2020 год.
План за работа за 18.5.2020 -22.5.2020
Содржини и активности за
работа за четврто одделение
|
|
Наставна содржина
|
|
Наставен предмет:
Математика
|
1. Одговара на прашања за тоа кои
податоци треба да се соберат, организираат, презентираат и интерпретираат во
табели, дијаграми, графикони, табели на честота, пиктограми (симболи кои ни
претставуваат 2, 5, 10 или 20 единици - ИКТ
|
2. Одговара на прашања за
тоа кои податоци треба да се соберат, организираат, презентираат и
интерпретираат во табели, дијаграми, графикони, табели на честота, пиктограми
(симболи кои ни претставуваат 2, 5, 10 или 20 единици – ИКТ
|
|
3. Одговара на прашања за
тоа кои податоци треба да се соберат, организираат, презентираат и
интерпретираат во табели, дијаграми, графикони, табели на честота, пиктограми
(симболи кои ни претставуваат 2, 5, 10 или 20 единици – ИКТ
|
|
4. Одговара на прашања за
тоа кои податоци треба да се соберат, организираат, презентираат и
интерпретираат во табели, дијаграми, графикони, табели на честота, пиктограми
(симболи кои ни претставуваат 2, 5, 10 или 20 единици – ИКТ
|
|
5.Одговара на прашања за
тоа кои податоци треба да се соберат, организираат, презентираат и
интерпретираат во табели, дијаграми, графикони, табели на честота,пиктограми
(симболи кои ни претставуваат 2, 5, 10 или 20 единици – ИКТ
|
|
Според целите на програмата за четврто одделение
ученикот/
учениците
|
Одговара на прашање за тоа кои
податоци треба да се соберат, организираат, презентираат и интерпретираат во
табели, дијаграми, графикони, табели на честота, пиктограм(симболи кои ни
претставуваат 2, 5, 10 или 20 единици) и столбести дијаграми (интервали
означени во двојки, петки, десетки или дваесетки
|
Вовед во активноста
|
Се користат стр. од учебникот и РТ по
математика (се разгледува што не е пополнето во нив) кои на учениците ќе им помогнат да ги
претстават и толкуваат податоците во табели, дијаграми, табели со цртички,
табели на честота, пиктограми и столбести дијаграми. На учениците им се
покажува како може да ги нацртаат столбовите (овој процес им помага на
учениците да покажат како столбовите ги претставуваат податоците). Ги
согледуваат предностите од претставувањето на податоците во столбест
дијаграм.
•
Столбести дијаграми со интервали од 2, 5, 10 или 20 единици. Проверувате дали учениците умеат да ги толкуваат податоците на нив. Дискутирајте за
предностите од користењето на различни интервали.Дали интервал со друга големина би бил подобар за претставување на
податоцте ?
• Истакнување податоци во графикон со
цртички или табела на честота. Од учениците се бара да ги претстават
податоците на столбест дијаграм внимавајќи на правилата кои треба да ги
следат. Тие треба да размислат кој е најсоодветниот интервал кој можат да го
користат.
Интерактивни столбести дијаграми може
да се направат на http://www.topmarks.co.uk/Flash.aspx?f=barchartv2
|
Линкови за активности
|
http://www.topmarks.co.uk/Flash.aspx?f=barchartv2
|
Меил од наставникот
|
|
IVб одд onlinebutterfly4@gmail.com
|
|
IVв одд
|
11-15.5.2020 год.
План за работа за 11.5.2020 – 15.5.2020
Содржини и активности за
работа за четврто одделение
|
|
Наставен предмет: Математика
|
1. Разбира дека
плоштината се мери во квадратни единици, пр: cm2
|
2.
Препознава и црта (со слободна рака) линија на симетрија на 2Д форми и шаблони
|
|
3. Препознава и црта (со слободна рака) линија на
симетрија на 2Д форми и шаблони
|
|
4. Одговара на прашања за тоа кои податоци треба да
се соберат, организираат, презентираат и интерпретираат во табели, дијаграми,
графикони, табели на честота, пиктограми (симболи кои ни претставуваат 2, 5,
10 или 20 единици -
ИКТ
|
|
5. Ги споредува
добиените резултати претставени на скали со различни интервали
|
|
Според целите на програмата за четврто одделение
ученикот/
учениците
|
- Го знае и го разбира поимот периметар
плоштина
- Црта правоаголници, го мери и пресметува нивниот
периметар
-Разбира дека плоштината се мери во квадратни
единици, пр: cm2
-Наоѓа плоштина на правоаголни фигури нацртани на
мрежа од квадрати преку броење на квадратите
|
- Препознава
симетрија.
-Идентификува
примери на симетрија во природата.
-Одредува
кои 2Д – форми се симетрични.
-Усно
и писмено го образложува начинот на решавање и размислување; поставува
хипотези (претпоставки) и ги проверува.
|
|
-Препознава симетрија.
-Идентификува примери на симетрија во природата.
-Одредува кои 2Д – форми се симетрични.
-Усно и писмено го образложува начинот на
решавање и размислување; поставува хипотези (претпоставки) и ги проверува.
|
|
- Ја знае и ја разбира целта на актуелното прашање
кое ќе го истреажуваат
- Одговара на прашање за тоа кои податоци треба да се соберат,
организираат, презентираат и интерпретираат во табели, дијаграми, графикони,
табели на честота, пиктограм(симболи кои ни претставуваат 2, 5, 10 или 20
единици) и столбести дијаграми (интервали означени во двојки, петки, десетки
или дваесетки).
|
|
- Ја знае и ја разбира целта на актуелното прашање
кое ќе го истреажуваат
- Одговара на прашање за тоа кои податоци треба да
се соберат, организираат, презентираат и интерпретираат во табели, дијаграми,
графикони, табели на честота, пиктограм(симболи кои ни претставуваат 2, 5, 10
или 20 единици) и столбести дијаграми (интервали означени во двојки, петки,
десетки или дваесетки).
|
|
Вовед во активноста
|
Учениците се потсетуваат за
плоштина и периметар и го запишуваат следново во тетратките по математика:
Периметар е обиколка на геометриска фигура.
Правоаголникот има спротивни страни со еднакви должини. Периметарот на
правоаголникот може да се пресмета ако се удвои збирот на должината и
ширината. Периметарот се мери со истите единици како и должината
Плоштина е област што ја зафаќа или ја
покрива една геометриска фигура. Плоштината се мери во cm2 или m2.
• Учениците цртаат колку можат повеќе правоаголници со периметар од 24 cm.
Потоа ги користат правоаголниците
од претходната активност или цртаат повеќе правоаголници со периметар од 24 cm на хартија со квадратчиња.
Дали нивните плоштини се исти?
• Учениците го испитуваат оваа тврдење: „Не може /може да се нацрта повеќе од еден правоаголник со истата
плоштина и истиот периметар.“
|
Најнапред
потсетете ги учениците што е тоа симетрија? Потоа исечете неколку 2Д форми
(квадрат, правоеголник, триаголник, круг, шестоаголник) од хартија и
превиткајте по нивната симетрија.
Следи
работа на наставен лист.
|
|
Во тетратката цртаат 2Д форми (најмалку 10) и со
испрекината линија ги цртаат линиите на симетрија на секоја форма.
|
|
Во вашиот дом одберете три нешта што ќе може да ги
изброи, запише, претстави во табели, а потоа ги презентира добиените
резултати. Табелите да ги направат во интервали 2,4,6 и 10 на пример.
|
|
Во домашни услови направете мини
проект.
Осигурајте се дека проектот може
да почне да се реализира:
*Да се препишат и одговорет
следниве прашања:
- Каде и како ќе бидат собрани
податоците?
- Како ќе бидат претставени
податоците?
- Со кого ќе бидат споделени
заклучоците?
На пример: Кој е најпопуларниот оброк
меѓу децата? Кој е најпопуларен пејач или пејачка меѓу учениците? Учениците
се поттикнуваат да истражуваат нешто за што се навистина заитересирани и за
нешто што го немаат правено порано, за да се обезбеди напредок низ
одделенијата.
|
|
Меил од наставникот
|
IVa одд
|
IV б одд:
|
|
IV в одд
|
4-8.5.2020 год.
План за работа за 4.5.2020 -8.5.2020
Содржини и активности за
работа за четврто одделение
|
|
Наставна содржина
|
|
Наставен предмет:
Математика
|
Пресметува временски интервали. – ИКТ
|
Чита едноставен распоред
и календар. - ИКТ
|
|
Решава
текстуални задачи во контекст на време
|
|
Ги разбира секојдневните
мерни единици за должина, тежина, зафатнина и време и ги користи за решавање
едноставни проблеми
|
|
Црта
правоаголници, го мери и пресметува нивниот периметар и плоштина
|
|
Според целите на програмата за четврто одделение
ученикот/
учениците
|
Да ги разбира термините претпладне (am) и попладне (pm).
Да може да читаат, кажуваат и запишуваат време од аналогни и дигитални часовници.
|
Избира и користи стандардни мерни
единици за мерење време - ден, седмица, месец, година
Чита едноставен распоред и календар
|
|
Ги разбира секојдневните мерни
единици за време и ги користи за решавање едноставни проблеми
|
|
Знае да ги користи врските помеѓу познатите
единици за зафатнина; го знае значењето на „мили“
Точно чита и толкува интервали на делумно
нумерирани скали и истите ги запишува
Ги разбира секојдневните мерни
единици за зафатнина и ги користи за решавање едноставни
проблеми
|
|
Го знае и го разбира поимот периметар плоштина
Црта правоаголници, го мери и
пресметува нивниот периметар
Разбира дека плоштината се мери во
квадратни единици, пр: cm2
Наоѓа плоштина на правоаголни фигури
нацртани на мрежа од квадрати преку броење на квадратите
|
|
Вовед во активноста
|
Разговор за термините претпладне
и попладне и кога користиме аналогно време со нивна примена.( се користи линкот) http://www.mesenglish.com/flashcards/dailyroutines
Учениците имаат за задача да драматизираат ситуации од
секојдневието односно по една
ситуација која ја извршуваат во претпладневните и една од
попладневните часови, додека останатите гледаат и се обидуваат да погодат
во кој дел од денот се изведува активноста.
Учениците да го запишат времето како дигитално време со претпладне или попладне(пр. 8 часот претпладне, 18 часот попладне)
Учениците ги запишуваат важните времиња од училишниот ден (пристигање
во училиште, мал одмор, одмор за слободни активности, ручек, време кога си
заминуваат дома)користејќи претпладне или попладне
|
Повторување на знаењето на учениците кои вклучуваа
мерење и читање на времето со календар. Дискутирајте за единиците време кои се користат за
мерење временски интервали, пр. ден, недела, месец, година. Како се обележани деновите во календарот? …
недели? … месеци? Колку дена има во
еден месец? Во кои месеци има 30/31 ден? Кога месец февруари има 29, а кога 28
дена? Колку дена/ месеци/ недели има
во една година?
Учениците го наоѓаат својот роденден
во календарот за оваа година. Тие одговараат прашања како:
- Кој ден од неделата се паѓа твојот
роденден оваа година?
- А следната година?
- Колку време треба да помине до твојот
следен роденден?
- Колку време помина од твојот последен
роденден?
- Колку години и месеци имате сега?
Самостојна работа на учениците и запишување в тетратка.
|
|
Разговор за единиците време кои се користат за мерење
временски интервали, пр. ден, недела, месец, година. Што би можеле да
измерите во денови? … недели? … месеци? Колку денови има во еден месец/ во
една година?
Се поставуваат текстуални задачи во контекст на време за
учениците да ги решаваат самостојно.
Задачите може да вклучуваат временски
распореди или примери слични на овој:
- Мојата баба има аналоген часовник.
Таа го намести точното време во 12 часот на пладне на 1 јануари оваа година.
Но нејзиниот часовник не е многу прецизен и доцни 15 минути секој ден. На кој
датум нејзиниот часовник повторно ќе покаже точно време( 12 часот)?
- Брат ми вози велосипед секој ден по
1час и 30 минути. За еден час поминува 12 километри. Колку километри поминува
секој ден? Колку часа треба да вози со истото темпо за да помине 60
километри?
Објаснување
и самостојна работа на учениците. Учениците
образложуваат како ќе го решат проблемот и зошто ја избрале таа
стратегија.
|
|
Учениците се подготвуваат за активности за решавање едноставни проблеми
со мерни единици за зафатнина.
На учениците им се поставуваат текстуални задачи во контекст на
зафатнина, пр. Една када собира 82 литри. Еден туш користи 33 литри вода.
Колку литри вода се користат денес доколку мама се бања, а тато се тушира:
Колку вода ќе заштедиме доколку и мама само се истушира?
• Самостојна работа на учениците, решавање на барањата
од задачите од наставниот лист во
прилог.
|
|
Ги користите стекнатите знаења на учениците за пресметување периметар
(обиколка) и плоштина.
Периметар е обиколка на геометриска фигура.
Правоаголникот има спротивни страни со еднакви должини. Периметарот на
правоаголникот може да се пресмета ако се удвои збирот на должината и
ширината. Периметарот се мери со истите единици како и должината
Плоштина е област што ја зафаќа или ја
покрива една геометриска фигура. Плоштината се мери во cm2 или m2.
• Учениците цртаат колку можат повеќе правоаголници со
периметар од 24 cm.
Дискусија:
Како знаете дека ги имате сите
правоаголници? Дали применивте систематски начин на добивање на решението?
Може ли да има уште повеќе? (Можност да се размислува за половина
центиметри).
• Учениците работат самостојно. Ги користат
правоаголниците од претходната активност или цртаат повеќе правоаголници со
периметар од 24 cm на хартија
со квадратчиња.
Дали нивните
плоштини се исти?
• Учениците го испитуваат оваа тврдење:
‘Не може /може да се нацрта повеќе од
еден правоаголник со истата плоштина и истиот периметар.’
|
|
Линкови за активности
|
http://www.mesenglish.com/flashcards/dailyrouti
|
Меил од наставникот
|
|
IVб одд
onlinebutterfly4@gmail.com
|
|
IVв одд
|
27-30.4.2020 год.
План за работа за 27.4.2020 – 30.4.2020
Содржини и активности за
работа за четврто одделение
|
|||||||||||||
Наставен предмет: Математика
|
1.Избира и користи стандардни мерни единици и
нивните кратенки (km, m, cm, mm, kg, g, l и ml) за проценка, мерење и
запишување на должина, маса и зафатнина. – ИКТ
|
||||||||||||
2. Ги разбира секојдневните мерни единици за
должина, тежина, зафатнина и време и ги користи за решавање едноставни
проблеми
|
|||||||||||||
3. Користи стандардни мерни единици за зафатнина - литар и
милилитар
|
|||||||||||||
4. Го чита и кажува времето на аналогни и дигитални
12-часовни часовници. -
ИКТ
|
|||||||||||||
Според целите на програмата за прво одделение
ученикот/
учениците
|
-Именува, чита и мери должини со линијар во
милиметри- m, центиметри- cm и метри- m
- Го знае значењето на „центи“ и „мили“\ Користи децимални записи за
запишување на резултатите од мерењето (каде што е потребно) , пр:1,3 m
- Прави проценка, мери должини
Го образложува начинот на решавање и размислување
|
||||||||||||
- Избира и користи стандардни мерни единици и нивните кратенки (l и ml) за проценка, мерење и запишување на зафатнина.
- Ги разбира секојдневните мерни единици за зафатнинаи
ги користи за решавање едноставни проблеми
- Ги користи секојдневните мерни единици за зафатнина
|
|||||||||||||
- Именува, чита и мери зафатнина
во литри и милилитри
- Го знае значењето на „мили“
- Ги разбира секојдневните мерни единици за зафатнина и ги користи за
решавање едноставни проблеми
|
|||||||||||||
- Именува стандард-ни мерни единици за време :час и минута .
- Ги разбира секојдневните мерни единици за време и
ги користи за решавање едноставни проблеми
- Усно го образложу-ва начинот на решавање и
размислување
|
|||||||||||||
Вовед во активноста
|
Најнапред
ученикот треба да се потсети за стандардни мерни единици и нивните кратенки (km, m, cm, mm, kg, g, l и ml), тоа да го запише во тетратката,
потоа да одбере неколку предмети кои ќе ги запише во табела и најнапред ќе ја
процени и запише нивната должина, а потоа да ја измери со линијар и да ја
запише точната должина на предметот.
Во прилог следи и
наставен лист.
|
||||||||||||
Повторете
за мерките за зафатнина (l и ml) и ги објаснете ги врските меѓу
нив. Се решаваат неколку примери на претварање мерки во помала или поглема мерка
и запишување на два начина во тетратката. Потоа продолжувате со препишување и
решавање на дадените задачи.
-
Претвори и запиши на неколку начина.
а) 1l =____ ml
5l =____ ml 9l =___ ml
б) 13 l =___ ml 46l =___ ml 25l =___ ml
в) 500 ml = ____ l 550 ml = ____ l 456ml = ___ l
г) 5890 ml = __ l__ml =__ l 4400ml =__ l__ml=__ l
89300 ml =__ l__ml =__ l12040 ml =__ l__ml =__ l
д) 0,6 l =___ ml 4,6 l =___ l __ml = __ml
4,66 l =___ l __ml = __ml
55,08 l =__ l __ml =__ml
20,9 l =__ l __ml =__ml
69,09 l =__l __ml =__ml
Следи решавање на наставни листови.
|
|||||||||||||
Во тетратката препишете го следново:
ЗАКЛУЧОК: Волумен на еден сад ни кажува колку
течност може да содржи садот.
Основна
мерна единица за волумен (зафатнина) е литар
1
l= 1000 ml
1/2 l = 500 ml
1/4 l = 250ml
Се
чита: l- литар ml–милилитар
•
Потсетување на учениците дека l и ml се користат за мерење на
зафатнини со различни големини.
Обидете
се дома да им дадете различни мерилки и мерете течност, проверувајте колку
чаши вода ќе се соберат во едно шише од 1l , 2l итн.
Следи
решавање на наставен лист.
|
|||||||||||||
Започнете игра со мерење на
времето, мерете го времето и со анлоген и со дигитален часовник.
Потоа решавајте ги задачите од
наставните листови (можете да ги испринтате и решавате или пак препишувајте
ги во тетратката).
|
|||||||||||||
Меил од наставникот
|
IVa одд
|
||||||||||||
IV б одд:
|
|||||||||||||
IV в одд
|
21-24.4.2020 год.
План за работа за 21.4.2020 -24.4.2020
Содржини и активности за
работа за четврто одделение
|
|
Наставна содржина
|
|
Наставен предмет:
Математика
|
21.4.2020
Користи децимални записи
за запишување на резултатите од мерењето (каде што е потребно) ,на пр:1,3 m,
0,6 kg, 1,2
|
22.4.2020
Точно чита и толкува интервали на делумно нумерирани скали и
истите ги запишува. – ИКТ
|
|
23.4.2020
Решавање едноставни проблеми со мерни единици за маса
|
|
24.4.2020
Ги разбира секојдневните мерни единици за должина, тежина,
зафатнина и време и ги користи за решавање едноставни проблеми.
|
|
Според целите на програмата за четврто одделение
ученикот/
учениците
|
21.4.2020
Избира и користи стандардни мерни
единици и нивните кратенки (km, m,cm, mm) за проценка, мерење и запишување на
должина
Знае да ги користи врските помеѓу
познатите единици за должина Користи децимални записи за запишување на
резултатите од мерењето (каде што е потребно) , пр:1,3 m Точно чита и толкува интервали на делумно нумерирани скали и истите ги
запишува
|
22.4.2020
Избира и користи стандардни мерни
единици и нивните кратенки (km, m,cm, mm) за проценка, мерење и запишување на
должина
Знае да ги користи врските помеѓу познатите единици за должина
Го знае значењето на „кило“, „центи“ и „мили“.
Користи
децимални записи за запишување на резултатите од мерењето, на пр: 1,3m
|
|
23.4.2020
Избира и користи стандардни мерни единици и
нивните кратенки (kg, g,) за проценка, мерење и запишување на маса
Точно чита и толкува интервали на делумно
нумерирани скали и истите ги запишува
Ги користи секојдневните мерни
единици за маса и ги користи за решавање едноставни проблеми
|
|
24.4.2020
Знае да ги користи
врските помеѓу познатите единици за зафатнина; го знае значењето на „мили“
Точно чита и толкува интервали на делумно нумерирани скали и истите ги
запишува
Ги разбира секојдневните мерни
единици за зафатнина и ги користи за решавање едноставни проблеми
|
|
Вовед во активноста
|
21.4.2020
Дискусија:
Зошто е важно да се биде прецизен кога мериме. За пример се земаат
во предвид работи
кои бараат прецизно мерење (пр. инженери, градители, доктори, научници
Учениците проценуваат и мерат големи предмети/места
во домот или околу него. Учениците ја запишуваат својата проценка пред да
мерат и ги запишуваат своите мерења во cm и во m како децимален број, пр. 127 cm, 1,27 m)
Потоа ученикот дава одговор на следните прашања:
Која е најточна
проценка? Која е разликата помеѓу вашата проценка и вашето мерење? Која беше
вашата најпрецизна и најнепрецизна проценка.
Учениците да проценат и да запишат
колку далеку мислат дека може да скокнат.
Тие ги мерат своите скоковите во должина. Потоа ги запишуваат мерењата во cm и во m како децимален број, (пр.103 cm, 1,03 m). Се запишува на три начина, изразена во центиметри, во метри и
центиметри-како повеќеименуван број и во децимален број-во центиметри..
• Учениците работат
на компјутер.
Помогнете му на градежниот работник
да го измери моливот
Задачи за
вежбање: Збирка задачи -стр. 82
|
22.4.2020
Со учениците се поведува разговор за запишување на должини со користење
децимални броеви.
3 cm 8 mm= 38 mm = 3,8 cm 13 cm 4 mm = 134 mm = 13,4cm
Значи ќе
користиме децимални броеви за запишување mm во cm и cm во m..
Повторуваме за односите помеѓу km, m, cm и mm. Учениците мерат во помала единица
за да ги претворат во поголема единица, пр. Јас сум висок 173 cm. Колку сум висок во метри? Се запишува висината на
сите членови на семејството во сm и вo
m.
• На
ученици им се дава лист со
претходно подготвени задачи за претварање во и од децимални мерења во m и cm, пр. 4.6 m = ___ cm
23 mm = ___ cm
___ cm = 27,1 m
Учениците дискутираат и ги
пополнуваат празните места. Да се провери дека секој учеик ги разбира одговорите кои ги пишува, пред да
продолжи со следната задача.
• На учениците им се даваат
текстуални задачи во контекст на должината , пр. Стегосаурусот бил околу 870 cm долг. Диплодокусот бил околу 26,5 m долг. Кој бил пократок и за колку?
Секој по завршување на работата, има
можност да работи на компјутер
Онлајн игри
Задачи за вежбање: Збирка задачи
-стр. 82/ 7, 8, 9
|
|
23.4.2020
1.Повторување за мерки за маса (kg и g) и врските меѓу нив. Се решаваат неколку
примери на претварање мерки во помала или поголема мерка и запишување на два
начина.
2. Претвори и запиши на
неколку начина.
а) 1200 g = ___ kg
____ g =______ kg б) 1255 g = ___ kg
____ g =_____ kg
в) 11060 g = ___ kg
____ g =______ kg г) 24807 g =
___ kg ____ g =_____ kg
г) 99,9 kg =
___ kg ____ g =______ g д) 2,55 kg = ___ kg
____ g =_____ g
ѓ) 25,25 kg = ___ kg
____ g =______ g e) 35, 88 kg =
___ kg ____ g =___ g
Самостојно
решавање тесктуални задачи и
проблеми во контекст на мерење.
Задачи за вежбање: Збирка задачи -стр. 85
|
|
24.4.2020
1.Повторување за мерки за зафатнина (l и ml) и врските меѓу нив. Се решаваат неколку
примери на претварање мерки во помала или поголема мерка и запишување на два
начина.
2. Претвори и запиши на неколку начина.
а) 1l =____ ml 5l =____ ml 9l =___ ml
б) 13 l =___ ml 46l =___ ml 25l =___ ml
в) 500 ml = ____ l 550 ml = ____ l 456ml = ___ l
г) 5890 ml = __ l__ml =__ l 4400ml =__ l__ml=__ l
89300 ml =__ l__ml =__ l12040 ml =__ l__ml =__ l
д) 0,6 l =___ ml
4,6 l =___ l __ml = __ml 4,66 l =___ l __ml = __ml
55,08 l =__ l __ml =__ml 20,9 l =__ l __ml =__ml 69,09 l =__l __ml =__ml
Дискусија : Каква примена имаат
мерките за зафатнина во секојдневниот живот? Денес ќе решаваме тесктуални
задачи и проблеми во контекст на мерење.
На учениците им се дава листа од
текстуални тврдења, од кои некои се точни, а некои се погрешни. Учениците ги
проверуваат тврдењата,
пр. Има 100 кафени лажички во еден
литар.
Има 250 ml во една чаша.
• Учениците смислуваат свои тврдења
за кои сметаат дека се точни. Ги проверуваат со мерење. Колку блиску бевте во
вашата проценка?
|
|
Линкови за активности
|
или на линк (ако
компјутерот ја подржува играта)
|
22.4.2020
Онлајн игри
http://www.bbc.co.uk/skillswise/game/ma22leng-game-build-a-shed (прашањата се на англиски, само за
ученици кои разбираат и сакаат да решаваат задачи на англиски )
|
|
Меил од наставникот
|
|
IVб одд onlinebutterfly4@gmail.com
|
|
IVв одд
|
13-16.4.2020 год.
План за работа за 13.4.2020 – 16.4.2020
Содржини и активности за
работа за четврто одделение
|
|
Наставен предмет: Математика
|
1.
Користи Венов или Каролов дијаграм за да групира податоци и предмети според
два или три критериуми
|
2.Опишува
и препознава положба на квадрат на мрежа на квадратчиња каде што редовите и
колоните се обележани со бројки и/ или букви. Црта на шема според однапред
дадени упатства
|
|
3.Избира
и користи стандардни мерни единици и нивните кратенки (km, m, cm, mm, kg, g,
l и ml) за проценка, мерење и
запишување на должина, маса и зафатнина. – ИКТ
|
|
4.
Знае да ги користи врските помеѓу познатите единици за должина, маса и
зафатнина; го знае значењето на „кило“, „центи“ и „мили“.- ИКТ
|
|
Според целите на програмата за четврто одделение
ученикот/
учениците
|
-Користи Венов или Каролов дијаграм за да групира
податоци и предмети според два или три критериуми
-Разликува многуаголници (вклучувајќи четириаголници),
според бројот на прави агли, дали се правилни или неправилни и дали се симетрични
|
-Опишува и препознава положба на квадрат на мрежа
на квадратчиња каде што редовите и колоните се обележани со бројки и/ или
букви
-Опишува и препознава положба на квадрат на мрежа на квадратчиња каде
што редовите и колоните се обележани со бројки и/ или букви.
-Црта на шема според однапред дадени упатства
|
|
-Именува, чита и мери
должини со линијар во милиметри- m, центиметри- cm и метри- m
-Избира и користи
стандардни мерни единици и нивните кратенки (km, m,cm, mm) за проценка, мерење и запишување на должина
|
|
-Именува, чита и мери
должини со линијар во милиметри- m, центиметри- cm и метри- m
-Избира и користи
стандардни мерни единици и нивните кратенки (km, m,cm, mm) за проценка, мерење и запишување на должина
|
|
Вовед во активноста
|
Отворете го следниов
линк и малку забавувајте се, преку игра повторете и потсетете се на Венов и
Керолов дијаграм.
|
Кој
е во можност испринтајте го наставниот лист подолу даден или пак прецртајте
ја шемата во тетратката по математика и повторно поиграјте си, најдете ги и обележете
ги точките на координатите на вистинското место и откријте ја фигурата што се
крие на шемата.
|
|
Испринтајте го или препишете од
наставниот лист подолу даден во тетратката по математика и потсетете се за
мерките единици.
|
|
Со помош на мерките единици
измерете правилно и направете колачиња. J
|
|
Меил од наставникот
|
IVa одд
|
IV б одд:
|
|
IV в одд
|
6-10.4.2020 год.
План за работа за 6.4.2020 -10.4.2020
Содржини и активности за
работа за четврто одделение
|
|
Наставна содржина
|
|
Наставен предмет:
Математика
|
6.4.2020
Ги
препознава врските меѓу 2Д форми и ги идентификува разликите и сличностите
меѓу 3Д формите.
|
7.4.2020
Наоѓа примери
на форми и линии на симетрија-симетрични форми.
|
|
8.4.2020
Проверка на стекнатите знаења- писмено го
образложува начинот на решавање и размислување; поставува хипотези
(претпоставки) и ги проверува.
|
|
9.4.2020
Препознава, опишува, претставува,
црта и прави некои 2Д и 3Д форми
|
|
10.4.2020
Визуализира
3Д предмети од 2Д мрежи и цртежи и прави мрежи
|
|
Според целите на програмата за четврто одделение
ученикот/
учениците
|
6.4.2020
-Именува и визуелизира рамнински фигури и 3 Д форми
- Препознава, опишува, претставува, црта и прави некои 2Д
и 3Д форми
-Ги препознава врските меѓу 2Д формите
и ги идентификува разликите и сличностите меѓу 3Д формите
|
7.4.2020
Наоѓа примери на форми и линии на симетрија во
околината и во уметноста.
|
|
8.4.2020
-Именува и подредува рамнински фигури по различни
критериуми триаголник, правоаголник, квадрат, пет-, шест-аголник, круг
-Препознава, опишува, претставува,
црта и прави некои 2Д форми.
-Ги препознава врските меѓу 2Д формите.
|
|
9.4.2020 Именува и визуелизира рамнински фигури и 3 Д форми
Препознава, опишува, претставува,
црта и прави некои 2Д и 3Д форми
|
|
Вовед во активноста
|
6.4.2020
На почетокот учениците да ги затворат очите. Им поставувате прашања за да се поттикне
разбирањето на врските помеѓу 2Д и 3Д формите-
Пр :-Замислете
круг. Кругот почнува да се врти многу брзо. Која форма можете да ја
видите? (сфера-топка)
- Замислете квадрат. Квадратот почнува да се врти многу брзо.
Која форма може да ја видите? (цилиндар)
- Како се менува формата доколку вртите правоаголник? Што ако
правоаголникот се сврти обратно?
- Замислете си триаголник. Триаголникот почнува да се врти многу
брзо. Која форма можете да ја видите. (конус)
Поставување прашања за да се поддржи
разбирањето кај учениците за врските помеѓу 2Д и 3Д формите, пр. - Замислете си коцка. Колку страни
има? Каква форма имаат тие? Исечете ја на средина. Каква форма открива таа?
Како се вика 3Д формата која ја имате отсечено?
- Замислете си висок цилиндар. Исечете го на половина хоризонтално.
Каква форма се открива?
• Прашања за проверка на знаењето на учениците за 3Д
формите, пр.
Како се
вика …? Каква форма имаат ѕидовите
…? Колку ѕида …? Колку темиња…?
Колку рабови
…?
Следува самостојна
работа во наставен лист според барањата во нив.
|
7.4.2020
Пребарување на слики од симетрија во
природата- naturesymmetry (линк 1)
и дискусијa за симетријата и несиметријата која се
наоѓа во делата на Михаил Корубин – Михона (линк 2)
Вовед во термините ,,линија на
симетрија", ,,линија на огледало" и ,,линија на превиткување" како
синоними. Со превиткување на хартиена форма и употреба на огледало покажете
ја линија на симетрија.
Секое дете добива правилни
и неправилни форми исечени од хартија, вклучувајќи триаголници и
четириаголници со кои веќе се запознаени. Треба да се обидат да ги превиткаат
за да создадат линија на симетрија. Учениците ги групираат формите според тоа
кои од формите може да се превиткаат (симетрични форми) и оние кои не можат.
Понатаму тие ги класифирцираат според број на линии на симетрија.
• Од учениците се бара да го најдат
бројот на линии на симетрија кај овие правилни форми: рамностран
триаголник, квадрат, петаголник, шестаголник, седумаголник, осумаголник,
десетаголник. Истите ги цртаат во тетратка.
Следува самостојна работа во наставен лист
според барањата во нив.
|
|
8.4.2020
• Онлајн
активност за откривање на формата преку
линк.
• Активност во тетратка - именување и цртање на многуаголници, нивно опишување, воочување
на разлики и сличности. Поим за правилен и неправилен многуаголник.
Многуаголник е затворена геометриска слика со три или
повеќе прави страни.
Правилен многуаголник е ако сите страни и агли му се
еднакви (рамностран и рамноаголен) презентација на правилни многуаголници
на линк
Многуаголник чии страни или агли не се сите еднакви се неправилни многуаголници.
презентрација на неправилни многуаголници
Учениците треба да нацртаат три различни
триаголници .
По што се разликуваат триаголниците,
по што се слични(страни,агли)?За овие
прашања се дискутира и се даваат одговори.
Учениците на лист со точки или на стиропор со иглички прават различни
триаголници.
Колку различни триаголници можете да составите?Што
е исто, а што е различно за нив? Изведување заклучоци од стр. на ученикот.
|
|
9.4.2020
Повторуваме за многуаголник дека е 2Д форма со три или
повеќе страни. Учениците
да нацртаат во тетратката по еден
правилен и еден неправилен многуаголник и доаѓаат до
објаснување
дека на правилните многуаголници,
страните и аглите им се еднакви, а на неправилните не им се еднакви.
Преку модели на
3Д форми од
наставен лист учениците да ги опишуваат
дадените форми.
|
|
10.4.2020
• Учениците избираат дали да направат
мрежа за коцка или квадар. Ја одбираат мрежата на хартија со квадратчиња, ја сечат и ја
превиткуваат за да проверат дали функционира, менувајќи ја по потреба.
• Прашања за проверка на знаењето на учениците за 3Д формите,
пр.
Како се
вика …? Каква форма имаат ѕидовите
…? Колку ѕида …? Колку темиња…?
Колку
рабови …?
Решавање на барањата од наставен лист со мрежи на 3Д форми.
|
|
Видео или аудио запис
|
|
Презентации
|
|
Линкови за активноста
|
7.4.2020 –линк 1
–линк 2
|
8.4.2020
http://www.mathopenref.com/polygonirregular.html |
|
Меил од наставникот
|
|
|
|
IVв одд
|
https://docs.google.com/presentation/d/1XATSJBpeuEY6hOGlVH60iGL4h8jqTXl1kKMOkN9YpSg/edit#slide=id.p1
https://docs.google.com/presentation/d/15J7WMi_f16SujXBMSxs-ZW9VJpVVgx6LNA9Ew6hyhzs/edit#slide=id.p1
Од понудените геометриски 3Д форми доколку сте во можност одберете една или две форми и направете ја.
План за работа од дома
Содржини и активности
за работа за четврто одделение
Изработија: Вера Крстевска, Зорица Атанасовски
|
|
Наставна содржина
|
|
Наставен предмет:
Математика
|
Множи двоцифрен број со
едноцифрен број. Го проверува множењето со користење различни техники, на пр: проверка 6 • 8 = 48 со
множење 6 • 4 и негово удвојување- ИКТ
|
Истражува
и решава проблеми и сложувалки со броеви, на пр: логички проблеми
|
|
Проверка на стекнатите
знаења (Тематски тест)
|
|
Препознава, опишува, претставува, црта и
прави некои 2Д и 3Д форми. ИКТ
|
|
Препознава
едноставни односи меѓу формите, пр.: овие многуаголници се сите правилни
бидејќи...
|
|
Вовед во активноста
|
Целта на овие содржини се да вежбате собирање, одземање, множење, делење,
да ја заокружиме темата со еден тест, за да можеме да почнеме со геометрија.
|
https://docs.google.com/presentation/d/1pYrPY1h4c8ckhc72bgl4kfC9VX4sYaVJ6-ZyE9nGMAY/edit#slide=id.p1
План за работа за 23.3.2020 -27.3.2020
Содржини и активности
за работа за четврто одделение
|
|
Наставна содржина
|
|
Наставен предмет:
Математика
|
Брзо ги удвојува целите броеви до 50,броевите со полна десетка до 500 и
броевите со полна стотка до 5000, и ги дели на половин
|
Удвојува двоцифрени броеви
|
|
Брзо ги удвојува целите броеви до 50,броевите со
полна десетка до 500 и броевите со полна стотка до 5000, и ги дели на
половина
|
|
Го проверува делењето со помош на множење, на
пр:множи 4 • 12 проверка 48 : 4. - ИКТ
|
|
Множи полни десетки од 10 до 90 со едноцифрен
број
|
|
Според целите на програмата за четврто одделение
ученикот/
учениците 23
|
Удвојува двоцифрени броеви
|
Брзо ги удвојува целите броеви до 50, броевите со полна
десетка до 500 и броевите со полна стотка до 5000, и ги дели на половина
|
|
Го проверува множењето со користење различни техники, на
пр: проверка 6 • 8= 48 со множење 6 • 4 и негово удвојување
|
|
Удвојува двоцифрени броеви
|
|
Брзо ги удвојува целите броеви до 50, броевите со полна
десетка до 500 и броевите со полна стотка до 5000, и ги дели на половина
|
|
Вовед во активноста
|
Оваа седмица е седмица на удвојување, преполовување,
множење и делење, во прилог има линк од еден квиз мислам дека ќе ви го отвори
пробајте решете го, ќе добиете и наставни листови со едноминутно множење.
|
16.3.2020 год. ПОНЕДЕЛНИК
Ја знае таблицата за множење и делење со 2, 3, 4, 5, 6,
7, 8, 9 и 10
|
-Ја знае таблицата за множење и делење со 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 и 10;
-Множи едноцифрени броеви;
-Го разбира и применува комутативното својство на множењето;
-Користи
листи и табели за систематско решавање на проблеми.
Учениците ја повторуваат таблицата множење со 2,3,4,5,6,7,8, 9 и 10. А потоа поминуваат на решавање на задачите од наставниот лист.
|
17.3.2020 год. ВТОРНИК
Го разбира и применува комутативното својство на множењето
-Го
разбира резултатот од множењето и делењето
-Разбира дека множењето и
делењето се инверзни операции.
-Го разбира и применува
комутативното својство на множењето
-Го
образложува начинот на решавање и размислување
Погледнете ја внимателно презентацијата дадена на линкот
подолу.
https://docs.google.com/presentation/d/15TrUJ8IFWd1e3YA4J4yBiVIyxO6Gb-yIoTy6U3uo7-g/edit#slide=id.p1
Во тетратката по математика учениците запишуваат неколку
задачи за да се потсетат дека и кај множењето важи комутативниот закон пр. 4х3
= 12 и 3х4 = 12; 6х7 = 42 и 7х6 = 42, а потоа запишуваат дека иако множителите
си ги променат местата производот останува ист – комутативно својство.
Учениците се потсетуваат дека множењето и
делењето се инверзни операции и дека можеме да користиме множење за да
потврдиме факти за делење. Тоа се покажува со неколку примери,
пр. 5 • 6 = 30 6 • 5 = 30 или 30 ÷ 5 = 6 30 ÷ 6 = 5
Играјте игра со вртење
на коцка и запишувајте ги паровите броеви и нивниот производ, а потоа на
паровите броеви сменете им ги местата и повторно запишете го производот.18.3.2020 год. СРЕДА
Препознава и почнува да ги знае содржателите на 2, 3, 4, 5 и 10
-Ја знае таблицата за множење со 2, 3, 4, 5 и 10
-Препознава
и почнува да ги знае содржателите на 2, 3, 4, 5 и 10
Потсетете се на претходните знаења за содржателите на 2,
3, 4, 5 и 10.
Самостојна работа на
наставен лист според дадените барања во истиот.19.3.2020 год. ЧЕТВРТОК
Множи и дели трицифрени броеви со 10 (прво решението е цел број, а потоа напредува кон повеќецифрени броеви) и го разбира резултатот; почнува да множи и дели броеви со 100 и врши слични делења
Самостојно пополнување на барањата од наставниот лист.
20.3.2020 год. ПЕТОК
Удвојува двоцифрени броеви
-Удвојува едноцифрени и двоцифрени броеви;
-Удвојува двоцифрени броеви;
-Го проверува множењето со користење различни
техники, на пр: проверка 6 • 8= 48 со множење 6 • 4 и негово удвојување
-Брзо и точно
удвојува едноцифрени и двоцифрени броеви
Погледнете ја презентацијата на линкот подолу.
https://docs.google.com/presentation/d/1amgAo_-g6Tsyx2mmCjCtW3_KALkfIn2ukmu-Y6fAo64/edit#slide=id.p1
Самостојно пополнување на наставниот лист.
No comments:
New comments are not allowed.